Pere

Pere- beneficii nebănnuite

Sănătate

Sharing is caring!

     Pere- beneficii nebănuite

Consumul de pere ( pyrus communis) în sezonul de toamnă devine mult mai mare, odată cu bogatele recolte din livezile autohtone. Fiind un fruct originar din Asia, varietatea lui e uimitoare, prin culori, forme variate și parfumul inconfundabil.

Când vine vorba de alimente sănătoase, abia auzi ceva despre pere, deși aceste fructe oferă o serie de beneficii pentru sănătate. Iată câteva motive pentru a manca mai des pere. Iată câteva dintre ele:

Risc scăzut de boli de inima

Un studiu din 2007 publicat in American Journal of Clinicul Nutrițiune a constatat ca femeile care au mâncat o dieta bogata in fructe bogate in flavonoide, cum ar fi perele si merele au avut un risc mai mic de boli coronariene. Cercetătorii au descoperit ca aceste fructe ar putea reduce riscul de mortalitate cauzata de boli cardiovasculare, in special la femeile aflate la menopauza.

Risc scăzut de accident vascular cerebral

Un studiu publicat in 2011 in Stroke: Journal of American Heart Association a demonstrat ca consumul de fructe cu pulpa alba (cum ar fi perele) poate scădea dramatic riscul de accident vascular cerebral. In cadrul studiului, participanții care au mâncat mai mult de 171 de grame de fructe cu pulpa alba au avut un risc de accident vascular cerebral cu 52 la suta mai scăzut, comparativ cu participanții care au mâncat mai puțin de 75 de grame. Oamenii de știința au emis ipoteza ca acest lucru s-a datorat conținutului bogat de fibre din aceste fructe, împreuna cu conținutul ridicat de flavonoide.

Scăderea in greutate

Perele conțin foarte multe fibre. De exemplu, o para mijlocie conține 20 la suta din necesarul zilnic de fibre. Fibrele sunt asociate nu numai cu un risc mai mic de accident vascular cerebral si a bolilor de inima, ci, de asemenea, s-au dovedit a fi un instrument vital in controlul greutății. Împreuna cu o dieta adecvata si exerciții fizice, perele iți pot oferi fibrele care ai nevoie pentru a pierde in greutate.

Întărirea sistemului imunitar

Conținutul ridicat de antioxidanți poate ajuta la întărirea sistemului imunitar. Daca simți ca răcești, încearcă sa mănânci o para sau sa bei suc de pere.

Sănătatea colonului

Conținutul mare de fibre din pere poate fi, de asemenea, foarte util pentru menținerea sănătății colonului. De asemenea, conținutul de pectina din pere poate acționa ca un laxativ ușor in perioadele de constipație.

Sursa de energie
Perele sunt o sursa grozava de energie. Pentru ca sunt atât de la îndemâna (proaspete sau conservate), ele pot fi ușor introduse in masa de prânz a copiilor tai (sau a ta) pentru a asigura energia necesara. Zaharul din pere iți va ajuta organismul sa își stabilizeze zaharul din sânge si sa furnizeze energie.

Reducerea inflamațiilor
Perele s-au dovedit a fi, de asemenea, un mod natural de a reduce inflamația. Conținutul lor ridicat de flavonoide quercetin, reduce in mod semnificativ inflamația. Acest lucru poate fi benefic pentru combaterea multor afecțiuni inflamatorii, de la rigidizarea arterelor pana la fibromialgie.

 

Sursa: http://www.bzv.ro/7-beneficii-ale-consumului-de-pere-21046

 

More from my site

  • Gazpacho – o băutura înviorătoare de roșii Gazpacho – o băutura înviorătoare de roșii (0)
        Cum putem fi înviorați cu o băutură tradițională din roșii? În multe regiuni ale lumii Gazpacho este consumat la masa principală fiind savuroasă și sănătoasă. Chiar dacă pentru cei […] Posted in cultura, Sănătate
  • Cum să umblăm comod-încălțămintea Cum să umblăm comod-încălțămintea (0)
    Vă sunt comozi pantofii pe care-i purtați? De acest lucru depinde, nu numai viața comodă, ci și sănătatea. Trebui știut că aproximativ jumătate din populația lumii umblă desculți. Suntem […] Posted in cultura, Sănătate
  • Mierea-un produs „dulce„ Mierea-un produs „dulce„ (0)
    Mierea are proprietăţi deosebite. Când un apicultor deschide un stup de albine, el privește nedumerit un miracol al vieții. Deoarece, până în prezent,  nimeni nu înțelege în mod deplin […] Posted in Sănătate
  • Cum te bărbierești perfect Cum te bărbierești perfect (0)
    Sondajele scot la iveală că pentru mulți bărbați, bărbieritul este un chin zilnic, o adevărată corvoadă. În fiecare zi, cam 5 minute durează ritualul tăierii părului de pe față. Dar dacă […] Posted in cultura, Sănătate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Moderarea comentariilor este activată. Poate dura ceva timp până ce comentariul tău va fi aprobat.